lördag, september 29, 2007

Det verkar som vanligt vara en övervikt åt chokladhållet

... och jag drabbades för ett tag sen av total hjärnsläpp. "I den här brukar jag göra dubbel sats" sa jag till mig själv, och dängde i smeten i den hyfsat stora formen. Nu, när den har varit inne länge (och med länge menar jag dubbel tid) har jag kommit på att jag inte alls brukar göra dubbel sats i den. Enkelt räcker långt och väl. Nu återstår att se om kakjäveln någonsin blir klar.

Till de som oroar sig: var bara lugna, jag har inte gjort nåt monsterbak alls. I år har jag faktiskt t o m ett ganska spartanskt kakbord (nej, inte bara spartanskt för att vara gjort av mig, utan verkligen spartanskt). Jag tänkte i stället ägna mig åt att umgås med vilka det nu blir som kommer. Fast, först borde jag röja väg mellan vardagsrummet och köket så att det går att ta sig fram.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hallå! jag är med dig i anden och skulle gärna hjälpa dig med chokladen :)

hansi sa...

Det var ytterst vänligt av dig. Jag saknar att ha dig här vännen!

Anonym sa...

GRATTIS på födelsedagen!!! Kram!

Anonym sa...

Det var en mycket mycket chokladrik tillställning! Jag skäms över att jag inte hade gusto nog att ta mig an chokladkakan. :/

- - - - - - - - - -
Def: "spartanskt"
500 f.kr - "Jag återvänder hellre buren på min sköld än utan den!"
2007 e.kr. - "Va, bara fyra sorters kakor?!"
- - - - - - - - - -