fredag, augusti 31, 2007

Sista dagen

Idag är det sista dagen på det här jobbet, och den ser inte ut att bli lugn. Jag har knökfullt, både bil och släp, och dessutom är fredagarna värst när det kommer till köer (brödbilar, fiskbilar, brödbilar igen). Men vafan, jag ska inte klaga, det kommer vara sista gången jag ska till Täby C och den onda kaj 11. :)

Jag drömde nyss att jag skulle börja köra brödbil. Jag kanske har sagt det förr, men jag tar det en gång till: säger jag någonsin "jag tänkte att jag skulle börja köra brödbil", då är det dags för nödslakt, för uppenbarligen är något riktigt fel. Så hatad vill jag aldrig bli.

Så, sista dagen idag, och på måndag väntar nya äventyr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En helt ny värld öppnar sig. Jag hade aldrig trott att det fanns en hackordning bland lastbilarna, där brödbilarna tydligen står lägst =)

meta sa...

Har det något att göra med att brödbilarnas chaufförer går in och packar upp brödet och det tar sån tiiiiiiid? ;)