tisdag, september 28, 2010

Kvinnor är så mycket bättre

Jag lyssnar mycket på radio, allra mest P3. Mitt favoritprogram i det senaste är Tankesmedjan. Det är ett rasande intelligent och roligt program, och jag blir varm i hjärtat varje gång jag hör det. Visst, Simon Svensson och Jonatan Unge är väl roliga, men det är fanimig brudarna som gör det värt att lyssna! Nanna Johansson, Liv Strömquist och Sara Hansson: ni är så bra att jag bara vill gråta. På ett bra sätt.

För övrigt har jag ibland bara en så stark längtan efter att leva kvinnoseparatistiskt (men mer om det en annan gång när jag fått fatt på tankarna som inte vill låta sig fastna i tydliga banor). Men nej, i väntan på att världen ska bli vacker sjunger jag som Säkert!:



Apropå rubriken: menar jag "på allt" och "alltid"? Vad tror du själv?

4 kommentarer:

Linus sa...

En god vän till mig länkade videon till Säkert!s "Vi kommer att dö samtidigt" när jag hade ångest över min C-uppsats på Musikhögskolan och det var utan tvekan den låten som gjorde att jag orkade ta mig igenom det hela. Dock har jag inte riktigt vågat ge mig på resten av låtmaterialet eftersom jag är så löjligt rädd att bli besviken - ingenting kan väl vara lika bra som "Vi kommer att dö samtidigt..." i popvärlden?

Anonym sa...

What? Jonathan Unge är ju asirriterande och Simon inte särskilt rolig. Så synd att de får så mycket tid.

hansi sa...

Linus: Säkert! är sjukt bra. Kolla in covern på Wanadies "My Hometown" (som heter "Min hemstad" på svenska). Galet galet bra gör hon den, liksom hon gör sitt eget material hur fint som vackert som helst.

hansi sa...

Anonym: Jonatan Unge har sina ljusa stunder, och kan vara lagom torr och bra, även om det ibland kan vara lång emellan, det kan medges. Simon Svensson har faktiskt blivit tråkig märkte jag nu när jag faktiskt lyssnade. Jag tror att jag helt enkelt ger honom Pang Prego-cred. My bad.