torsdag, december 17, 2009

En dåres försvarstal

Okej, jag erkänner: jag skäms lite över att jag kör runt i en sänkt BMW, men bara för att det känns som att jag borde göra det. Fanken, biljäkeln är skitsnygg och oerhört rolig att köra. Ja, jag borde egentligen vara en 23-årig snubbe från Järlåsa, och inte en 30-årig kvinna på Öfre slotts, men ändå. Lite ont i magen får jag när det enda jag ser är rynkade pannor och näsor, men faktiskt: jag är en stor flicka, och borde verkligen inte bry mig om vad folk säger. Ändå känner jag att jag måste försvara mig hela tiden. Fånigt.

Så, jag har en bil som mest lämpar sig för att köra raggarrundor på stan med, men gudars vad glad jag blir i kroppen av att köra den. Ska vi helt enkelt säga så att jag är väldigt nöjd med min bil, och att jag inte behöver höra en gång till att jag kanske borde ha köpt nåt vettigare, nåt vuxnare, nåt mindre "hej, jag är en ung grabb från landet som tycker att det är helfräckt med en sänkt BMW"? Bra! :)

För övrigt är bakhjulsdrift sjukt läskigt till en början, men ruskigt roligt efter bara en liten stund. Jag har sällan suttit och skrattat högt när jag har kört, åtminstone inte åt själva körningen. Nu gör jag det. Jag har aldrig fått leka förr. :)

4 kommentarer:

Emil Nordlander sa...

Äh, de är bara avundsjuka. Jag är avundsjuk :D

Anonym sa...

Jag vill se en bild!/Andoli

Liv sa...

Jag är också avis. När jag blir miljonär ska jag skaffa mig en blåmetallic bil a la Pimp my ride med vita (fusk)lädersäten och hela bagaget fullt av högtalare. Så, ja, avis.

hansi sa...

Ni är så bra! Klart att det är så, det hade jag inte ens tänkt på. ;)

Andoli, bild kommer så snart jag kommer åt att ta en där den inte är snötäckt och inklämd mellan andra bilar. Tålamod min fina syster, tålamod! :)