fredag, april 03, 2009

Strålande, på fler sätt än ett

Jag är nyss hemkommen från tantfika på Savoy. "Tantfika?" säger du, med ett höjt ögonbryn. "Javisst!" säger jag, "kan en göra annat på det stället?. "Nävisst nä", säger du, och ler lite generat.

Som vanligt så finns det så mycket jag borde ha gjort, men som jag helt har missat, för att jag hellre tillbringat några timmar i sällskap med en god vän, pratande om ... det mesta faktiskt, över en kopp av vad som skulle kunna vara Uppsalas bästa kaffe. Så kan det också vara, en strålande vacker vårdag i april.

Ikväll åker jag till Malmö, för att ta färjan kl 10 imorgon. Innan dess ska jag sova några timmar så jag är pigg och fräsch inatt. Återkommer till Sverige gör jag på torsdag, och då kommer jag förhoppningsvis ha sällskap i form av en vacker kvinna. Hur många andra chaffisar kan säga det? ;)

3 kommentarer:

Astrid sa...

Ja, tant ska man öva på att bli redan när man är strax under 30. Annars går det inte bra senare.

Tack för kaffet och det eminenta sällskapet! Kör försiktigt, var snygg i hytten (både båt- och lastbilsditona, fast det är kanske inte så viktigt att vara snygg i hytten på färjan), på vägen och inte minst i Holland! Remember: no speedlimits baby (även om det går stick i stäv med min önskan att du ska köra försiktigt)!

Kram och vi ses till helgen!

Simone sa...

*skrynklar ihop hela ansiket och fokuserar på att vara vacker*

meta sa...

Har du inte alltid sällskap av en vacker kvinna i bilen... ?

(Det ser ut så av dina backspegelsbilder att döma i alla fall. *svimmar*)