torsdag, april 23, 2009

Alltså, vad fan?

Jag vet inte om jag har nämnt det, men min fot (som var zombiefot ett tag) har ganska precis slutat värka. Ja, jag har världens kanske vekaste fotleder som tar lång tid att läka, och då kan en ju tycka att hansi lilla borde vara extra försiktig? Inte då, nu är det dags för vänster fot i stället. Den här gången fick jag den nedkyld och lindad en timme efter att det hände, så förhoppningsvis har den klarat sig bättre (det sa heller inte "pang" i foten när jag klev snett, så det är nog bara en liten stukning) än den förra.

Under nästan en timme hade jag alltså som mest fem män omkring mig, som kylde ned foten, lindade den, hämtade kaffe och var allmänt sällskapliga, och det på ett sätt som inte var äckligt. Ja, annat än ur könsrollssynpunkt så klart. Flera som passerade sa också det, att "hade det varit en ful man hade högst en person hjälpt honom, och inet särskilt mycket. är det däremot en vacker kvinna, så har hon genast många som kommer springande." Och visst, det stämmer. Jag fick onödigt mycket uppmärksamhet, men jag tror att mycket berodde på att det var nåt annat än det vanliga som hände. De fick nån annan att prata med, och nåt annat att göra för en liten stund. Det, tillsammans med mina killer legs ... ;)

Men nej.

1 kommentar:

Maggan C sa...

Var glad att du har killer legs! Mitt vänstra är fulast i världen efter TRE knäoperationer. Oskuret är bäst....