fredag, april 18, 2008

Nu är det helg igen

Det känns som att det nyss var helg, och nu är det helg igen. Nej, jag klagar inte, jag tycker bara att tiden går så rasande fort.

Förra veckan var jag i Linköping och hade den trevligaste helg jag haft på mycket länge. Jag åkte från Uppsala vid 07 lördag morgon och var framme 10, och hem åkte jag dagen efter på eftermiddagen. Det var helt perfekt, vi hann shoppa, fika, äta mat, kolla på film, gå ut, och bara umgås. Så, finns det nån mer som bor på sisådär max tre-fyra timmars resväg härifrån som vill ha sällskap en lördag-söndag, hojta bara till! (På riktigt alltså, det är trevligt att se annat än Uppsala jämt.)

På tal om sällskap, i sommar ska jag ju ha semester (vilket är en helt sjuk tanke, jag får betalt fastän jag inte jobbar), och än så länge har jag inga planer. Finns det nån som bor mer än tre timmar bort som vill ha påhälsning är det också bara att hojta till, jag tänkte spendera mina skatteåterbäringspengar (nästan 10k, ka-ching!) på att ha en trevlig semester, och det kan definitivt innebära att röra sig en smula i landet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hojt!!
vi är hemma före 15 juni, efter 30 juni fram till kring den 16 juli eller så. sen hela Augusti

Anonym sa...

for faend, man- jeg finns lidt lenger ned, men kom så og hils på! Guci