torsdag, december 13, 2007

I've lost my mojo

Jag är hansi som bakar. Mina kladdkakor är föda för gudar, mina småkakor att dö för, mina lussebullar gulare än gulast och saffransfantastiska. åtminstone har det varit så, för den senaste tiden har allt gått åt skogen. Mina kladdkakor blir torra, mina småkakor konstiga, och mina lussebullar fortfarande gula, men helt utan saffranssmak. Jag trodde att det bara var en fas, att det skulle gå över.

Jag bakade lussebullar igår. Jag använde 1,5 g i stället för 1, och trodde att det skulle räcka (men det gjorde det inte). Idag använde jag 2 g, och fortfarande ingen smak alls. Jag ger upp. Det får duga med fula bullar som inte smakar något, folk får dricka glögg i stället.

I want my mojo back.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ovdekInte förlorat...., bara lånat ut den! Till mig!! Fänx! Bakade världens godaste saffranskaka igår! Jag som brukade baka sockerkakor platta som polarbröd (i o f s inte helt fel..., gick att ta ut och äta som en macka direkt från frysen, tinade på två sekunder...) har nu bakat två goda grejer på mindre än en månad!!

meta sa...

Jag brukar alltid ha 1g saffran till en halvliter degvätska och det brukar alltid smaka massor av saffran.

Men inte i år. Jag tror att det är ett dåligt saffransår, helt enkelt. :)

hansi sa...

Annelaj: Jamen dåså, lämnar du tillbaka den när du är klar? Det är roligt att det funkar för dig åtminstone. :)

meta: Jag tror aktiskt också attd te är ett dåligt saffransår, för jag har använt 2 g till en halvliter degvätska, och inte en suck av saffranssmak står att finna. Det är tråkigt att det är så för fler, men jag måste erkänna att det gör mig lite glad också. Det är int emig det är fel på, det är saffranet. :)