tisdag, mars 04, 2008

Tro mig, jag har försökt. Jag har nu i flera dagar försökt tränga undan den otäcka smaken i munnen jag får varje gång jag tänker "skottdagen". Varför? Jo, för att det var ett sånt evinnerligt tjat om att "idaaaag kan tjejer också fria, passa på! (men se upp så att du inte råkar fria till någon som redan kan ha planerat ett frieri, det vore ju synd)".

Jag skrev om något relaterat för ett tag sen och jag kan fortfarande bli så enormt trött när jag 2008 läser om att kvinnor minsann kan fria (men bara på skottdagen), som att det vore en stor sak. För det första tycker jag att det känns alldeles fantastiskt förlegat att fria, jag ser ju hellre att folk kommer överens om att gifta sig. För det andra är det så otroligt töntigt att det fortfarande ska vara mannen som friar, och att det faktiskt finns vuxna kvinnor som går runt och väntar på att bli friade till. Goddammit, vill du gifta dig, se då till att få arslet ur vagnen och fria själv om det nu ska vara så fantastiskt jävla viktigt! Gaah!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, kan se bilden framför mig: När du bär din karl över tröskeln till ert nya gemensamma hem. Du klädd i frack och han i vit klänning.

:-DDD