måndag, mars 24, 2008

Mycket har jag blivit kallad

men "solstråle" är banne mig inte en av dem. Ja, fram till förra veckan alltså. Tydligen så är det vad vissa på terminalen i Västerås kallar mig. Jag tror att det är en komplimang, men jag vet inte hur den kommer sig.

Tydligen är det dessutom så att jag betraktas som en väldigt trevlig chaufför. Jag vet, du som känner mig bara garvar nu, men det är sant. Jag tror att det kan ha att göra med att jag alltid småpratar med den som tar emot varorna, att jag alltid är mån om att påpeka om jag har lagt något fryskolli på en kolonialbur, och att jag alltid hejar när jag kommer och går. Alla de sakerna kan säkert betraktas som trevliga. Men, grejen är ju att jag gör det av högst egoistiska skäl. Jag gillar att prata, och min arbetsdag blir långt mycket bättre om jag kan byta ett par ord på varje ställe. Så, det är en riktigt win-win situation det här: jag får prata, och ses dessutom som trevlig. Yay!

Inga kommentarer: