tisdag, maj 30, 2006

Krusbär och rabarber

I söndags var jag och A till Plantagen, Ikea och Bauhaus (hen behövde köpa hundmat, blommor och krukor, och jag ville mest kolla lite). Rätt som det var så var de bara där på vagnen, en krusbärsbuske och en rabarber... eh, rabarber... Ja, rabarber i en kruka helt enkelt. De hoppade upp på vagnen självmant, och vem är jag att låta några stackars krukboende stanna på Plantagen när de uppenbarligen inte vill? Dessutom hade krusbärsbusken brutit en gren, och någon var ju tvungen att ta hand om den. hansi to the rescue! :)

Nu sitter jag här i arbetsrummet och tittar ut på dem. de ser ut att trivas där, och så snart det gamla handfatet som just nu har sin boning på balkongen bestämt sig för att hitta någon annanstans att bo, ska jag ta en bild. Just nu ser det lite ledset ut, men bara lite. Balkong ftw!

För övrigt vill jag att det ska bli varmt nu så att jag kan sitta ute och hålla de nya sällskap. Tänk om de känner sig oälskade och sticker? Nope, det får bara inte hända.

Inga kommentarer: