torsdag, mars 05, 2009

Det är så mycket jag har glömt

att skriva. Jag tänker "det ska jag komma ihåg att skriva", men så trillar det liksom ut ur huvudet och ner på golvet, där det trampas på, och sen dammsugs bort.

På tal om att dammsuga så var det en sak någon definitivt hade glömt att göra med bilen jag senast hade. På mitt jobb har vi inte egen bil, utan vi är många som byter runt. Det betyder att det är viktigt att hålla efter bilen eftersom det kommer att vara nån helt annan som får bilen efter dig. I måndags morse fick jag en bil som var under all kritik. Visst, jag är inte guds bästa barn när det kommer till städning, det vet alla. Jag har glömt grejer (hell, jag har t o m glömt underkläder!), jag har missat massor. Jag är inte den som dömer snabbast när det kommer till städning, men det finns en lägstanivå även för mig, och den var inte uppnådd senast. Det var grus och lera lite överallt, mattorna var dammiga och luddiga, det var fläckar på de mest märkliga ställen ...

Det allra jobbigaste med det var faktiskt inte att vara tvungen att leva i det, det var att lämna över bilen - ostädad - till nästa chaufför. Det hade blivit fel i färjebokningen, så när jag kom in i hamnen tisdag morgon för att hämta den trailer som borde kommit in med färjan som gått från Travemünde 22.00 måndag kväll fanns den inte där. Jag ringde ett samtal, och fick reda på att den skulle komma in först på kvällen, vilket medförde att jag fick en hel dag i Malmö utöver den kväll och natt jag redan varit där. Det i sin tur ledde till att jag inte skulle kunna köra ner nästa trailer i tid till Malmö, utan jag skulle köra tillbaka till Södertälje, och snabbt som sjutton lämna över bilen på nästa chaufför som skulle ta den ner igen. Alltså, det fanns ingen chans att städa ur bilen innan. Eller jo, jag hade ju hela dagen på mig, men då visste jag inte att situationen skulle lösas på det här sättet, utan att jag skulle ha tid att städa ur den när jag kom tillbaka.

Äh, vad jag ville säga var mest att bilen var inte ren, och att jag fr o m den 18 mars kommer att ha en tillsvidareanställning.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Woho! Grattis till jobbet!

Kram kram!

Anonym sa...

Grattis som faaan! <3

meta sa...

Grattis!!!!

hansi sa...

Tack!

ajax sa...

Yay! :)