måndag, mars 30, 2009

Är det månne dags att ge upp?

Är det dags att kasta in handduken, att se sanningen i vitögat och konstatera att det var fint så länge det varade (när allt funkade), men att det är dags att gå skilda vägar? Inget varar för evigt, tack för den tiden vi hade? Du är fin och så, men jag tror att jag behöver nåt nytt och fräscht, nåt som funkar i alla lägen?

Sony Ericsson, jag tror att jag kanske måste göra slut med dig.

Ja, min mobiltelefon har gett upp, igen. Det här är den [insert lämpligt högt nummer] i ordningen, men den här gången slår den inte av sig självt. Nej, nu har både högtalare och mick tvärdött. Jag hör att det ringer, men kan inte höra något mer. När jag ringer upp ser jag att signalerna går fram, men jag hör inte ett skvatt, och uppenbarligen hörs jag inte heller.

Vill du ha tag på mig så är det alltså på jobbmobilen du får testa (men inte mellan måndag kl 16.30 och onsdag kl 11 eftersom jag då är utomlands, och det är inte okej att låta jobbet betala mina privatsamtal), eller skicka sms. När jag kommer hem ska jag leta reda på kvittot, gå till Telenorbutiken med ett leende och lämna in telefonen. Igen.

4 kommentarer:

Maggan C sa...

Jag säger bara en sak: Nokia!!! Enda gången någon av mina Nokior pajat är den gången jag i affekt lyckades slänga först mobilen på sängen, därefter slänga nyckelknippan PÅ MOBILEN så att displayen kraschade. Men det var ju bara mitt eget fel.

meta sa...

Det som kan bli problem med en Nokia är att batteriluckan blir glapp efter flitig byxfickeförvaring. Å andra sidan tar det ett par år.

Så ja, jag håller med Maggan C! Nokia. Connecting people. Nån som kommer ihåg reklamen med dem för Nokia, förresten? HIttades ej på Youtube, däremot live... http://www.youtube.com/watch?v=Y2yHNIzbBXI&feature=channel

meta sa...

alltså Leningrad cowboys, reklam för Nokia - på temat Connecting people.

*vimsig*

hansi sa...

Fast nä, jag gillar inte Nokia. Tangenterna sitter på fel ställe, och jag förstår mig inte på dem.

... men jag får väl tänka på saken tror jag. :)