fredag, december 29, 2006

Tillbaka

Hur julen var? Kalas! Äldsta storasyster var här, och skämde bort med julklappar och trevlig närvaro. Nu är jag precis tillbaka från Sveg, denna metropol av metropoler, efter att ha varit där sen i måndags. Det är skönt att vara hemma, och det är skönt att det inte är snö (får jag stryk nu?).

Nu ska jag väl bara se till att nyårsafton blir bra, men med det sällskapet kan det nog inte bli annat.

Förresten fick jag sms från min gamla gamla brevkompis härom dagen. Vi började skriva när vi gick i åttan tror jag (jag skickade in en annons till Mitt livs novell om jag inte missminner mig), och skrev vansinnigt intensivt i några år. Jag tänkte på henne, bara förra veckan, lustigt nog. Jag funderade på hur jag skulle kunna få kontakt med henne, eftersom jag antog att hon hade nytt namn. Jag kom fram till att jag troligtvis hade hennes gamla adress kvar någonstans, och att hennes föräldrar troligtvis skulle kunna vidarebefordra brevet. Sen kom jag inte längre, så det är helt otroligt bra att hon fick tag på mig. Imorgon ska jag maila henne, men nu ska jag sova. Eller läsa, vi får se.

Inga kommentarer: