onsdag, augusti 05, 2009

Istället För Musik: Förvirring

Jag önskar så att jag bara kunde dra på lite bra musik i iPoden och ge mig ut och promenera utan att tänka så förbannat. Men nej, hittills sitter jag inne och slösar bort min semester på att tänka, fundera och överväga mina alternativ. Ärligt talat känns alla alternativ som om de har ett stort mått av "men åååååååh!" i sig, av det dåliga slaget.

Det är dags att dra på sig sunkpaltorna, de kalassköna skorna och smacka i stora lurar i spelaren, för nu är det jag som ger mig ut på promenad med ljudbok. Förhoppningsvis är den så bra att jag inte kan låta bli att lyssna, och alltså inte hinner tänka.

Så, i mitt fall ska det vara "Istället För Musik: Ljudbok", men det blir nog snarare "Istället För Ljudbok: Förvirring". Hur som helst, ut och glo på det fina vädret ska jag.

[Tillägg: avklarad promenad, och det blev ljudbok för hela slanten, nästan. Jag promenerade i ganska rask takt i en timme tills jag kom till minneslunden där Carina är. Där slog jag av min iPod och satte mig på en bänk. Det är märkligt, men jag lägger upp alla mina tankar som blogginlägg liksom, även om jag aldrig skriver dem. Min stund på bänken resulterade i en snorig t-shirt och faktiskt ett litet leende på läpparna till slut. Fan vad jag saknar henne.]


Inga kommentarer: