onsdag, oktober 25, 2006

Kan vi inte bestämma

att folk helt utan självbevarelsedrift bara får vara ute vissa tider? Det skulle verkligen underlätta för oss som inte vill köra på höggravida, svartklädda och reflexlösa kvinnor som först knallar rakt fram (ja, givetvis i mörker), och sen SCHWOPP! bara svänger vänster ut på ett övergångsställe. Å andra sidan, när vi då tvärnitar (en och en halv meter ifrån hennes ben), och hon ilsket pekar på skylten som visar att det är ett övergångsställe (klart som satan att jag vet att den står där, däremot har jag faktiskt inte för vana att förutsätta att alla som går på trottoaren ska slänga sig ut i trafiken. Hell, jag är ju t o m en sån där tönt som, när jag ska gå över ett övergångsställe tittar till en extra gång för att se att föraren sett mig innan jag börjar gå över.), ja, då kanske vi vill köra på henne ändå. Bara för att, liksom.

Inga kommentarer: